افزودنی استثنایی توپولف 134

افزودنی استثنایی توپولف 134
تولید کننده: Other Flight sim Co
مدل کالا: افزودنی استثنایی توپولف 134
موجودی: در انبار
0تومان قیمت بدون مالیات: 0تومان

حراجی شبیه ساز پرواز یکی از جذابترین افزونه های شبیه ساز پرواز را تقدیم علاقه مندان می نماید.

Tu-134 از هواپیماهای موفق عصر خود به شمار می رود.این هواپیما یک هواپیمای دو موتوره ی کوتاه برد است که رقیب هواپیمای آمریکایی DC-9 به شمار می آید.به دلیل وجود سختگیری های متعدد در زمینه ی آلودگی صوتی روز به روز از تعداد این هواپیماها کاسته می شود.42 کشور ازین هواپیما استفاده می کنند و حتی کشورهای اروپایی و بعضی از خطوط هوایی اروپایی اصرار بر تداوم استفاده ازین هواپیما را دارند به طوری که آمار نشان می دهد Tu-134 هایشان گاهی روزانه 12 تیک آف و لندینگ به ازای هر پرنده دارد!در نیروهای سه گانه ی نظامی نیز این هواپیما بسیار موفق عمل کرده است و در نقش آموزش خلبان,ناوبر,بمب افکن,آزمایشگاه تحقیقاتی و همچنین نمونه ی بستر آزمایشی نیز ظاهر شده است.بعضی ازین هواپیماها تبدیل به هواپیماهای VIP شده اند.کلا 852 فروند از تمام مدل های این هواپیما تولید شده که ایروفلوت بزرگترین کاربر این هواپیما بوده است به طوری که تا سال 1995 بیش از 360 میلیون مسافر با این هواپیما جابه جا شده اند!

طراحی و توسعه

بدنبال طرح فرانسوی Sud Caravelle که در آن موتورهای هواپیما در قسمت عقب هواپیما تعبیه می شدند,شرکتهای هواپیماسازی نیز ازین طرح استقبال به عمل آوردند.مزایای این طراحی تمیز نگه داشته شدن بالها و کاهش صدای کابین بود.اما در مقابل,اجسام سنگینی مثل موتور در دم هواپیما باعث تمایل نقطه ی گرانش هواپیما به نقطه ی Lift هواپیماها که بالهایش است می شد.به همین منظور و برای جا دادن موتورها,دم های معمول هواپیما ها باید جای خود را به Tail Fin ها می دادند که سنگین تر و در نتیجه قدرتمند تر بودند.همین امر موجب شد که Tail Fin ها در بسیاری از طرح های دیگر مورد استفاده قرار گیرند.نیکیتا خروشچف رهبر شوروی بعد از بازدید از فرانسه در سال 1960,از کابین آرام هواپیمای Caravelle شگفت زده شد.بنابراین با دستور رسمی او,شرکت توپولف و گروه طراحی آن Tu-124A را طراحی کردند.
اولین پیش نمونه ی توپولف 124 با شماره ثبت SSSR-45075 در جولای 1963 به پرواز در آمد.بعد در اکتبر همان سال هواپیمای BAC-1-11 به پرواز در امد که منجر به کشته شدن تمامی سرنشینان شد.علت سقوط آن واماندگی شدید اعلام شد.بعد ازین حادثه شرکت توپولوف به تجزیه و تحلیل پرداخت و دریافت که باید 30 درصد به مساحت دم هواپیما اضافه کند.همچنین شرکت Soloviev موتورهای D-30 را برای این هواپیما تولید کرد.این طرح کاملا جدید به Tu-134 معروف شد.

از ویژگی های این هواپیما می توان به زاویه ی 35 درجه ای بالها که رو به عقب بود اشاره کرد.موتورهای اولیه ی این هواپیما فاقد معکوس کننده رانش بودند.این امر هواپیما را به استفاده از چترهای ترمز وادار می کرد.الکترونیک پروازی این هواپیما با جریان برق DC کار می کردند.از آن به بعد بیشتر هواپیماهای روسی شباهت هایی با طرح توپولف Tu-16 داشتند.به مانند Tu-16,توپولف Tu-134 نیز دارای پنجره های زیر دماغه که کابین ناوبر بود و تایر های با فشار کم برای عملیات در زمین های ناهموار بود.

در سال 1968 اصلاحاتی بر روی Tu-134 صورت گرفت.بدنه ی هواپیما 2 متر کشیده تر شد و موتورهای این هواپیما دارای Reverse شدند.همچنین سیستم APU نیز به این هواپیما افزوده شد.این بهینه سازی بر روی هواپیما مولودی به نام Tu-134A داشت.

سابقه عملیاتی

اولین پرواز این هواپیما به سال 1968 از مسکو به شهر آدلر صورت گرفت.Tu-134 اولین هواپیمای شوروی بود که مجوز بین المللی هوانوردی غیر نظامی می گرفت.این به این معنا بود که می توانست در مسیر های بین المللی به پرواز در آید.

این هواپیما هنوز در روسیه محبوب است اما مصرف سوخت بالای این هواپیما تعداد هواپیماهای فعال این مدل را محدود کرده است.69 فروند ازین هواپیما ها در جنگ نابود شدند و 35 سانحه ی منجر به جراحات داده اند.به علت قوانین مربوط به آلودگی صوتی و صدای زیاد موتورهای D-30 توپولف 134 از پرواز به اروپا منع شده است.هنوز بزرگترین کاربر این هواپیما روسیه با 146 فروند هواپیما است.البته ایگور لوتین وزیر حمل و نقل روسیه در سال 2007 گفته بود که Tu-134 و Tu-154 کهنه شده اند و باید با سوخوی سوپرجت 100 جایگزین شوند.

انواع گوناگون

Tu-134-با دماغه ی شیشه ای.قابلیت حمل 64 مسافر را دارد البته می توان تا 72 مسافر را نیز در این هواپیما جای داد.از روی طرح Tu-124A ساخته شد.

Tu-134A-سری بهبود یافته ی این هواپیما با موتورهای بهتر,اویونیک پروازی بهتر قابلیت گنجایش 84 مسافر را دارد.تمامی هواپیماهای سری A با دماغه ی شیشه ای و رادار Dome در قسمت جلوی هواپیما عرضه شدند.

Tu-134A-2-دماغه ی شیشه ای حذف شده بود.

Tu-134A-3-با موتورهای D-30

Tu-134A-5-آخرین مدل بروز رسانی شده.

Tu-134B-سری دوم با 80 صندلی.رادار به قسمت دماغه منتقل شده.بعضی ازین هواپیماها به مخزن اضافی سوخت نیز مجهز بودند.

Tu-134BV-مربوط به شاتل فضایی روسیه

Tu-134LK-تمرین فضانوردان

Tu-134UBL-بمب افکن تمرینی

Tu-134UBK-مدل دریاپایه که یک فروند از آن ساخته شد.

Tu-134BSh-مدل تمرین ناوبری.دماغه ی Tu-22 جایگزین دماغه ی این مدل شد.

Tu-134SKh-مدل سمپاشی کشاورزی

ویژگی ها:

  • مناسب برای شبیه ساز پرواز
  • دارای بخشهای مجزای ناوبر و رادیومن
  • دارای صدای کامل خدمه
  • دارای سیستم ناوبری بسیار دقیق 
  • سیستم اتوپایلوت 
  • فریم ریت مطلوب با وجود کیفیت بسیار عالی ساخت
  • هشدارهای شنیداری چندگانه
  • یکی از پرطرفدار ترین محصولات
  • پنل تنظیم نور کابین
  • دکمه های 3 بعدی
  • دارای چک لیست
  • امکان قرار گرفتن بجای کمک خلبان و ناوبر
  • سازگارکامل با FSX  و P3D  V3.0
  • بازنقش با کیفیت HD 2048 x 2048
  • قابلیت تنظیم پنل ذر حالت Cold And Dark
  • صدای استریو واقعی
  • قسمت مسافرین به صورت شگفت انگیزی شبیه سازی شده است.
  • دینامیک مشابه به هواپیمای واقعی (تست شده توسط خلبانان واقعی)
  • وزن واقعی و تعادل
  • طراحی دقیق بدنه
  • کیفیت بسیار بالا
  • دارای  بازنقش های مختلف بدنه
  • دارای کابین سه بعدی فوق العاده زیبا
  • بافتی متفاوتی و شکوهمند که می درخشد و نور را  بازتاب می دهد.
  • نشانگرهایی با قابلیت بازتاب نور
  • مدل 3D با کیفیت بالا و بافت HD
  • دارای انیمیشن در موتورها به هنگام کم یا زیاد شدن قدرت موتور
  • هم خوانی سیستم های ناوبری و رادیویی جهت پروازهای تحت شبکه
  • دارای کتابچه راهنما

ویدیویی بسیار زیبا از این افزونه

تصاویر

 

نوشتن نظر

نام شما:

نظر شما:

توجه : HTML ترجمه نمی شود!

رتبه: بد خوب

کد امنیتی را در کادر زیر وارد نمایید:

Powered by Opencart
Opencart theme designed by KulerThemes.com

پشتیبانی