بازنقش فوکر 50 هواپیمایی تفتان

بازنقش فوکر 50 هواپیمایی تفتان
تولید کننده: Fsharaji
مدل کالا: بازنقش فوکر 50 هواپیمایی تفتان
موجودی: در انبار
5,000تومان قیمت بدون مالیات: 5,000تومان

امروزه شبیه ساز پرواز بستری را برای علاقه مندان مهیا ساخته تا بتوانند لذت پرواز را با برترین و حرفه ای ترین افزونه ها بچشند. یکی از این هواپیمای فوکر 50 می باشد. این هواپیما به جرات یکی از جذابترین و حرفه ای ترین افزونه های شبیه ساز می باشد. متاسفانه با وجود اینکه  این تایپ در ناوگان چندین شرکت ایرانی می باشد به دلیل پینت بسیار سخت بازنقش ایرانی باکیفیتی از آن موجود نبود .لذا حراجی شبیه ساز پرواز بر آن شد پکیج بازنقشهای ایرانی را جهت استفاده علاقه مندان مهیا نموده است . این پکیج دارای بازنقش فوق العاده زیبای هواپیمای فوکر 50 هواپیماییتفتان به رجیستر EP-TFT با کیفیت 4096*4096 پیکسل می باشد. فیلم راهنمای کامل نصب بازنقش نیز همراه پکیج موحود است . برای نصب به افزونه ای که در پایین صفحه معرفی شده است نیاز دارید.

معرفی این هواپیما و اطلاعات رجیستر فوق را در زیر مطالعه نمایید ( منبع وبلاگ طیاره )

 

Image result for prepar3d v4.5
این هواپیما با شماره سریال 20298 ساخته شد و نخستین پرواز خود را در تاریخ 1994/01/20 با رجیستر آزمایشی PH-MXR انجام داد. بیش از یک سال بعد در 1995/05/19 با رجیستر PT-MNA به شرکت برزیلی Nordeste Linhas Aereas تحویل داده شد. حدود هشت سال بعد در مارس 2003 هواپیما با رجیستر قبلی PH-MXR به شرکت فوکر بازگردانده و در فرودگاه Woensdrecht هلند پارک شد. منبع: وبلاگ طیاره

با شروع تلاش‌های هواپیمایی تفتان برای خرید این فوکر، ابتدا نام این شرکت روی بدنه هواپیما درج شد ولی با نتیجه ندادن این اقدامات، هواپیما یک سال در این فرودگاه پارک شده بود. با ادامه اقدامات تفتان، هواپیما در سال 2004 هواپیما به فرودگاه آیندهون منتقل و چند ماه نیز در آنجا پارک شد و سرانجام در 2004/12/13 [مطابق با 23 آذر 1383] هواپیما با رجیستر EP-TFT وارد کشور شد.

ورود این هواپیما و خواهرش EP-TFN به ایران از همان ابتدا با حواشی متعددی همراه شد. استفاده از این دو هواپیما در مسیرهای طولانی از جمله «زاهدان ـ مشهد» و «زاهدان ـ دبی» که به دلیل سرعت کم و تکان‌های زیاد موجی از نارضایتی را برای مسافران این شرکت را به همراه داشت و همچنین مشکلات اداری بوجود آمده در خصوص نحوه ترخیص هواپیما از گمرک به هنگام ورود به کشور و تشکیل پرونده‌ای در همین خصوص در سازمان تعزیرات حكومتی از جمله این حواشی بودند که نهایتا باعث شد این دو هواپیما پس از چند ماه فعالیت، مجبور به توقف پروازها شوند.

دریافت مجدد مجوز AOC از سازمان هواپیمایی کشوری در سال 1393 توسط شرکت تفتان نیز باعث نشد این دو هواپیما ـ علیرغم اینکه توسط هواپیمایی نفت در اهواز تعمیر اساسی شدند ـ مجددا فعال شده و در حال حاضر همچنان در فرودگاه زاهدان بدون آشیانه رها شده‌اند.


مشخصات فنی و ظاهری

این هواپیما از دو موتور توربوپراپ PW125B ساخت شرکت پرت اند ویتنی کانادا همراه با هر کدام شش ملخ کامپوزیتی در زیر دو بال، با طول هر موتور 2.13 متر، عرض 0.68 متر و ارتفاع 0.84 و با وزن هر کدام 481 کیلوگرم و حداکثر نیروی شفت هر کدام 1678 کیلووات استفاده می‌کند.

ـ مدل هواپیما:  Fokker 50
ـ طول هواپیما:  25.25 متر
ـ طول کابین:  15.96 متر
ـ عرض هواپیما:  2.70 متر
ـ عرض کابین:  2.50 متر
ـ ارتفاع بلندترین نقطه سازه از سطح زمین:  8.32 متر
ـ ارتفاع کابین: 1.98 متر
ـ دهانه بال:  29 متر
ـ مساحت بال:  70 متر مربع
ـ حداکثر وزن در زمان برخاست:  20,820 کیلوگرم
ـ ظرفیت بنزین:  4,120 کیلوگرم
ـ سرعت کروز:  500 کیلومتر بر ساعت
ـ ماکزیمم سرعت:  565 کیلومتر بر ساعت
ـ سقف پرواز:  25,000 پا (7.6 کیلومتر)
ـ برد پرواز:  حداکثر 2,670 کیلومتر
ـ تعداد کروی پرواز:  2 نفر
ـ طول باند مورد نیاز برای تیک‌آف:  1,350 متر
ـ طول باند مورد نیاز برای لندینگ:  1,130 متر

 

 

نوشتن نظر

نام شما:

نظر شما:

توجه : HTML ترجمه نمی شود!

رتبه: بد خوب

کد امنیتی را در کادر زیر وارد نمایید:

کالاهای مرتبط

Powered by Opencart
Opencart theme designed by KulerThemes.com

پشتیبانی