بازنقش MD-82 هواپیمایی تفتان

بازنقش MD-82 هواپیمایی تفتان
تولید کننده: Fsharaji
مدل کالا: بازنقش MD-82 هواپیمایی تفتان
موجودی: در انبار
10,000تومان قیمت بدون مالیات: 10,000تومان

مروزه شبیه ساز پرواز بستری را برای علاقه مندان مهیا ساخته تا بتوانند لذت پرواز را با برترین و حرفه ای ترین افزونه ها بچشند. یکی از این افزونه ها Fly the Maddog X می باشد. این هواپیما به جرات یکی از جذابترین و حرفه ای ترین افزونه های شبیه ساز می باشد. متاسفانه با وجود اینکه  این تایپ در ناوگان چندین شرکت ایرانی می باشد بازنقش ایرانی باکیفیتی از آن موجود نبود .لذا حراجی شبیه ساز پرواز بر آن شد پکیج بازنقشهای ایرانی را جهت استفاده علاقه مندان مهیا نموده است . این پکیج دارای بازنقش فوق العاده زیبای  MD-82 هواپیمایی تفتان به رجیستر EP-CBA با کیفیت 4096*4096 پیکسل می باشد. فیلم راهنمای کامل نصب بازنقش نیز همراه پکیج موحود است . برای نصب به افزونه ای که در پایین صفحه معرفی شده است نیاز دارید.

معرفی این هواپیما و اطلاعات رجیستر فوق را در زیر مطالعه نمایید ( منبع وبلاگ طیاره )

McDonnell Douglas MD-80 یک هواپیمای مسافربری دو موتوره ساخته شرکت مک‌دانل داگلاس است. نخستین پرواز MD-80 در 18 اکتبر 1979 صورت گرفت. MD سری 80 نسل جدیدی از هواپیمای قدیمی‌تر این شرکت، مک‌دونال داگلاس دی‌سی-9 به حساب می‌آید. این هواپیماها تشابه زیادی با خانواده بوئینگ MD-90 دارند. به همین علت به آنها دی‌سی-9 سوپر 80 هم گفته می‌شود.

مشخصات
MD-80 دارای دو موتور توربوفن است. دو موتور در انتهای بدنه و در دو سوی بدنه قرار گرفته‌اند.
فاصله نوک دو بال: 32.82 متر
طول: 45.01 متر
ارتفاع: 9.02 متر
ظرفیت مسافر: حداکثر 172 نفر
بیشینه سرعت: 0.87 ماخ (925 کیلومتر بر ساعت)
محدوده پرواز: 3476 کیلومتر

مدل‌ها
MD-81: مدل استاندارد مسافربری با کاکپیت کاملا آنالوگ.
MD-82: دارای موتور بهینه‌سازی شده و توسعه‌یافته برای فرودگاه‌های گرم‌تر.
MD-83: ظرفیت حمل سوخت بیشتر.
MD-87: بدنه کوتاه‌تر برای مسیرهای کم‌مسافرتر.
MD-88: مشابه MD-82 اما با کابین دیجیتال‌تر و پیشرفته‌تر.

معرفی ام‌دی تفتان EP-CBA

این هواپیما با شماره سریال 49502 در شانگهای چین مونتاژ شد و نخستین پرواز خود را در ژوئن 1987 انجام داد. در 1988/04/12 با رجیستر B-2108 ابتدا به CAAC - Civil Aviation Administration of China تحویل داده شد اما چند روز بعد توسط China Northern Airlines خریداری شد. در اکتبر 1990 به China Eastern Airlines اجاره داده شد و در سال 1994 مجددا به چین شمالی بازگشت. سپس در 2003/11/12 به China Southern Airlines پیوست و سه سال نیز برای این شرکت پرواز کرد.

در 2007/02/08 توسط شرکت اجاره و فروش هواپیمای Phoenix خریداری و با رجیستر G-CEPC به فرودگاه بخارست در رومانی منتقل شد تا تعمیرات دوره‌ای آن انجام شود.

پس از چند سال زمینگیری در بخارست، در 2011/11/15 توسط شرکت اوکراینی Bukovyna خریداری و ضمن تغییر رجیستر به UR-CJQ در 2012/04/02 [مطابق با 14 فروردین 1391] به شرکت ایرتور اجاره داده شد. هواپیما حدود دو سال پرواز برای این شرکت پرواز کرد و پس از اتمام اجاره، با منتفی شدن انتقال آن به ایران‌ایر، برای مدتی بیش از یک سال در فرودگاه مشهد زمینگیر شد. در این مدت، قطعات بسیاری از روی آن باز شده و به سایر MDهای ایرتور اهداء شد. 

با هدف آغاز مجدد فعالیت شرکت تفتان در مهر 1394، هواپیما به رنگ‌آمیزی این شرکت درآمد و در 31 فروردین 1395 نیز رجیستر ایرانی EP-CBA برای آن ثبت شد که متعلق به شرکت چابهار است؛ اما بدلیل عدم موفقیت تفتان در گرفتن مجوز AOC، ضمن انتقال به تهران، هواپیما برای مدتی توسط شرکت تابان به پرواز درآمد.
چیدمان صندلی‌های این هواپیما به صورت C12 Y135 می‌باشد و در ماه‌های اخیر زمینگیر بوده است.

نوشتن نظر

نام شما:

نظر شما:

توجه : HTML ترجمه نمی شود!

رتبه: بد خوب

کد امنیتی را در کادر زیر وارد نمایید:

کالاهای مرتبط

Powered by Opencart
Opencart theme designed by KulerThemes.com

پشتیبانی