فیلم آموزش دیسپچ فارسی

فیلم آموزش دیسپچ فارسی
تولید کننده: Fsharaji
مدل کالا: فیلم آموزش دیسپچ فارسی
موجودی: در انبار
65,000تومان قیمت بدون مالیات: 65,000تومان

حراجی شبیه ساز پرواز به عنوان بزرگترین مرکز عرضه و  آموزش شبیه ساز پرواز این بار فیلم آموزش دیسپچ یک پرواز حرفه ای را تقدیم علاقه مندان می کند . در این فیلم با نحوه کار با برنامه های دیسپچ آشنا خواهید شد .بیش از یک ساعت آموزش فارسی دیسپچ پرواز شماره 7050 کیش ایر از مبدا کیش به مقصد تهران با هواپیمای MD-82  شما را در انجام هرچه حرفه ای تر پرواز کردن یاری خواهد نمود . به همراه این فیلم افزونه های مورد نیاز نیز وجود دارد .تهیه این آموزش را به تمامی علاقه مندان توصیه می کنیم.

گرچه به هیچ عنوان نمیتوان در چند جمله تعریفی از کار دیسپچ ارائه داد اما شاید بتوان گفت که دیسپچ به مراحل اعزام یک پرواز گفته میشود که با رعایت دقیق مقررات و قوانین ایمنی ، موازین حقوقی هواپیمایی کشوری و قوانین عملیاتی پروازی همراه باشد با وجود تمام فعالیت هایی که برای این واحد تعریف شده اما شاید واقعا دو ساعت کار در واحد دیسپچ شبیه هم نباشد زیرا که بیشتر کار در این واحد به مسائل غیر قابل پیش بینی بستگی دارد.واحد دیسپچ تمام اطلاعاتی که لازم است تا یک هواپیما از روی زمین بلند شود ، جمع آوری کرده و تفکیک می کند ، در واقع همه ی اطلاعاتی را که هر خلبان برای انجام پرواز نیاز دارد دیسپچر پرواز در اختیارش قرار می دهد. با این حال این واحد تمام مراحل پروازی را لحظه به لحظه از زمانی که یه هواپیما از روی زمین بلند شود و در مقصد بر روی زمین بنشیند دنبال می کند.
 

در حین پرواز هم پس از اینکه هواپیما به ارتفاع خاصی رسید و پس از تماس خلبان با دیسپچ و اعلام وضعیت پرواز و اطلاع از هوای مقصد دیسپچر همچنان آن پرواز را تا رسیدن به مقصد و انجام پرواز ایمن پیگیری کرده و وضعیت هواپیما را تا پارک کامل دنبال میکند. در واقع از قبل تا بعد از پرواز همه عملیات پروازی بر اساس ضوابط قانونی و مندرج در کتاب هواپیمایی کشوری و همچنین کتاب Operation Manual شرکت مربوطه رصد میشود.

مراحل کار دیسپچ

برای انجام هر پرواز نخستین کاری که در واحد دیسپچ انجام می شود این است که دیسپچرها با توجه به برنامه ای که از واحد عملیات دریافت کرده اند طرح پروازی را تهیه می کنند. از این نظر که آیا دستگاه های ناوبری به درستی کار میکنند و یا مسیر پرواز محدودیتی برای انجام پرواز در آن ساعت و در آن روز خاص نداشته باشد و یا … به طور مثال ممکن است بعضی مسیرها به دلایلی بسته شده باشد که در آن صورت دیسپچر پرواز مجبور به تغییر مسیر خواهد شد و پس از آماده شدن طرح پروازی که تمام اطلاعات پروازی شامل ارتفاع پرواز، مسیر پرواز، مقدار سوخت ، تایپ هواپیما و … در فرم مخصوص نوشته شده و به دفتری به نام ARO یا همان Air Traffic Services Reporting Office ارائه می شود.

این دفتر پس از دریافت فلایت پلن از طریق واحد مخابرات این طرح را به مرکز کنترل، برج مراقبت و اپروچ فرودگاه مبدا و مقصد و فرودگاه کمکی مخابره می کند.
بعد از این مرحله مدارک لازم دیگری تهیه میشود که طبق مقررات و روش هایی است که در کتاب مقررات دیسپچ آمده است، یکی از مدارک شامل اطلاعیه های هوانوردی مربوط به دستگاه های ناوبری، وضعیت فرودگاه ها و یا هرگونه اطلاعاتی که خلبان جهت ایمنی پرواز نیاز دارد می باشد.

دیسپچر پرواز به صورت لحظه به لحظه اطلاعیه های مخصوص را جمع آوری کرده و فرم Operational Flight Plan را تهیه می کند. در ادامه پس از تهیه مدارک مطابق فرم Dispatch Release این فرم توسط دیسپچر پرواز امضا می شود و ایشان مسئولیت صحیح بودن مدارک را به عهده می گیرد و سپس فرم ذکر شده به خلبان پرواز تحویل داده می شود. پس از اینکه مدارک چک شد توسط کاپیتان امضا می شود و بدین ترتیب پرواز مجاز به انجام می شود.

همه این ها نشان می دهد بدون فعالیت دیسپچ هیچ پروازی اتفاق نخواهد افتاد. این مراحل و کتاب مقررات عملیات و مدیریت پرواز در ۴ مرحله بازرسی به تائید واحد ایمنی IATA میرسد.

نوشتن نظر

نام شما:

نظر شما:

توجه : HTML ترجمه نمی شود!

رتبه: بد خوب

کد امنیتی را در کادر زیر وارد نمایید:

Powered by Opencart
Opencart theme designed by KulerThemes.com

پشتیبانی